ul. Lekarska 1, Wrocław

Adres Szpitala

(71) 387 66 00

Rejestracja

Pon. - Pt.: 7:00 - 20:00

Godziny otwarcia

Zgłoszenie naruszeń prawa

W Vratislavia Medica Sp. z o. o. Compliance oznacza zgodność z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, Regulacjami Wewnętrznymi, przyjętymi kodeksami branżowymi oraz zasadami etycznymi.

– Staramy się, aby wartości, którymi się kierujemy były najwyższej wagi w odniesieniu do całej społeczności, którą tworzymy jako Pracownicy Vratislavia Medica Sp. z o. o.
Wspólnie kształtujemy etyczne wzorce postępowania –

Tym samym pozostając w zgodzie z przepisami prawa, w tym Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii (dalej: „Dyrektywa UE”) oraz Ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (dalej: „Ustawa”), wprowadziliśmy możliwość zgłoszenia naruszeń prawa z wykorzystaniem Arkusza Zgłoszenia Naruszeń Prawa. Stosowanie skonkretyzowanych zasad umożliwia wdrażanie transparentnych procesów, zapewniających możliwość identyfikowania i niezwłocznego reagowania na otrzymane Zgłoszenia.

W ramach działań związanych z poszerzeniem świadomości  Compliance w Vratislavia Medica Sp. z o.o. stale pracujemy nad edukacją naszych Pracowników w zakresie etycznych zachowań oraz przestrzegania prawa i Regulacji Wewnętrznych.

Kultura pracy w naszej organizacji opiera się na wartościach wynikających z naszej tradycji ukształtowanej na przestrzeni lat, co stanowi motywację do dalszego rozwoju i ma bezpośredni wpływ na kierunek podejmowanych decyzji.

“Wszyscy pracujemy na wspólny, ZGODNY sukces”

Zgłoszenie naruszenia prawa może dotyczyć (zgodniew art. 3.1 Ustawy):

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych;
  3. usług, produktów i rynków finansowych;
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowania terroryzmu;
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  6. bezpieczeństwa transportu;
  7. ochrony środowiska;
  8. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  9. bezpieczeństwa żywności i pasz;
  10. zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  11. zdrowia publicznego;
  12. ochrony konsumentów;
  13. ochrony prywatności i danych osobowych;
  14. bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  15. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  16. rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  17. konstytucyjnej wolności i praw człowieka i obywatela – występujące w stosunku jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi z pkt 1-16

Zgłoszenia naruszenia prawa można dokonać poprzez:

Wypełniony Arkusz Zgłoszenia Naruszeń Prawa można przekazać:

Listowanie:

ul. Żmigrodzka 242E
51-131 Wrocław
z dopiskiem: “ZGŁOSZENIE DO COMPLIANCE”

Najważniejsze zasady dotyczące zgłoszenia naruszeń prawa:

  1. Osoba dokonująca Zgłoszenia może dokonać Zgłoszenia Wewnętrznego po powzięciu informacji o naruszeniu prawa dotyczącego zakresu wskazanego w art. 3.1 Ustawy.
  2. Dokonanie Zgłoszenia Wewnętrznego powinno nastąpić w dobrej wierze, a osoba dokonująca Zgłoszenia powinna posiadać uzasadnione przekonanie, co  do prawdziwości  przekazywanych informacji.
  3. Zgłoszenie Wewnętrzne powinno zawierać wszelkie istotne dane na temat zgłaszanego naruszenia prawa, w tym ewentualne dowody tj.: dokumenty, zdjęcia, nagrania, e-maile.
  4. Dokonanie Zgłoszenia Wewnętrznego może nastąpić w sposób jawny lub anonimowy. Decyzja o sposobie przekazania informacji należy każdorazowo do osoby dokonującej Zgłoszenia.
  5. Informacje Zwrotne przekazywane są tylko w przypadku Zgłoszenia Wewnętrznego dokonanego w sposób jawny, ze wskazaniem danych kontaktowych osoby dokonującej Zgłoszenia.
  6. Terminy dotyczące potwierdzenia Sygnaliście przyjęcia Zgłoszenia Wewnętrznego oraz Informacji Zwrotnej wskazane są w art. 25 pkt 1 ust. 5 oraz ust. 7 Ustawy z dnia 14 czerwca 2024r. o ochronie sygnalistów.
  7. Wszelkie Działania Następcze podejmowane przez Obsługę Compliance PPF HASCO-LEK S.A. odbywają się w zgodności z poszanowaniem prawa powszechnie  obowiązującego, z zachowaniem należytej staranności, anonimowości, poufności oraz bezstronności.
  8. Przed dokonaniem Zgłoszenia za pośrednictwem kanałów zewnętrznych, preferuje się wykorzystanie kanałów wewnętrznych dostępnych w Vratislavia Medica Sp. z o.o.
    8. Organizacja przyjmowania i weryfikacji Zgłoszeń Wewnętrznych, podejmowanie Działań Następczych oraz związanego z tym przetwarzania danych osobowych uniemożliwia uzyskanie dostępu do informacji objętych Zgłoszeniem osobom nieupoważnionym oraz zapewnia ochronę poufności tożsamości Sygnalisty, zgodnie z RODO oraz Polityką Prywatności Grupy HASCO.